bisness!

bisness!
earn your own money beb!

i never think it before

Friday, August 20, 2010

salam

salam ramadhan

salam penghijrahan

kat kolej dah kecoh2 ' kau blk raye bp hb fifi?'
ouf cepatnye cuti
*but i liiokee*
tup tap tup tap
kite dah msk fasa ke 2 ramadhan
xlame lg raye
dlm sebok2 tuh

*muqadimah2..nak msk cito doh nih*

smlm aku g berbuke pose kt umah kak su balai islam
berborak2 lah kami sebentar
*yo yo jek sebentar..klo dah dgn kak su tuh..x dek istilah sebentar..ho3*

1st time benarnye pg rumah beliau

hem..hebat...blh tahan la rumahnye
adat idop merantau

smlm kami gather balik sme

sme senior ade

ouf~~rindunyeee...rase mcm back to my 1st year life
ade kak su..kak haifa, kak sofwa, kak ijan, kak ayu, kak tijah
*sme aku nk sebut eh..*

sebut sal kak tijah

dgrnye akak ni dah lame x blk raye umah 3 thn

mmg...sblm2 nih ade gak aku tanye..blk raye ke kak..

jawapannye 'mestilah tidak'

aku pelik jgk akak nih...

sbb kwn2 sabahan die yg lain klo time raye balik jek

'ade mslh fmly ke?' otak suci aku trtanye2 kan

so aku tanye la rumate aku yg lgi kenal akak nih ...
'akak nih dah 3 thn x blk, tiket ke sabah mahal, dan fmlynye bknlah dari org yg sng2'

sdeynye aku dgr

masih lg dlm mesia tuh, tp x mampu utk blk ke rumah berhari raya

tp akak nih tabah jek, mmg aku x blh nk detect die ade mslh kewangn dan dtg dr keluarga yg susah. sbb akak nih salu trsenyum, ceria, langsung x dek mslh kt muka die *kecuali time lab genetik--bab2 nak kira lalat tuh *
p/s--lab genetik standard la..ade ke org msk lab tuh lepas tuh kluar dgn muke puas hati dpt kire lalat sme?even aku yg happy go lucky ni ha...kua lab jek pon dah rase pening2 lalat dah bau ether

ok back to story

berbeza benor aku ni ha

yg masih lengkap berkemampuan dan masih lg merengek nk bnda yg aku dah ade

sbb tuh name entri nih ' i never think it before'

x pernah trpikir pon masih ade lg org yg susah dr aku

hai fifi..x bersyukurkah lagi kau dgn nikmat yg Allah bg?

masih lg mahu memikirkan kau lah manusia plg kesian didunia?

benar! aku mmg sblm ni trpikir la jgk..kejam la kan aku x pernah pk

tp lepas tuh aku lg kesian kt diri aku

sbb x blh nk bli nih la

x blh nk bli tuh la

tp sedar2....ade lg org yg msh x mampu nak mkn pon utk satu hari

masyaAllah..bertapa jauh beruntungnya aku..kau pilih aku utk hidup sng berbanding depa

sbb tuh kadang2...ade jgk aku igtkan diri

'stdy fifi....stdy...jgn tdo...ramai lg yg x berkesempatan utk stdy sampai ke sini tp Allh pilih kau utk collect ilmu nih dan tlg umat ISlam yg lain'

bagaimana yer?

bagaimana nak hadapi symptom 'ketidak-syukuran-yang-melampau' ni?

dah la kuat membeli baju..pantang nmpk baju cantik mesti aku rembat punye

nak2 klo harge 10-20..tanpe berpikir seminit..sesaat pon jadi..tgk2 baju tuh dah ade kt tgn..hehe

otak pon x sempat nk pikir 'kemahuan ke keperluan'..,tgn dah mainkan peranan

oufff...itu yg aku plg takutkan sgt~

x blh bg duit byk2kat aku nih...pasti aku akan korek sket demi sedikit T_T

fifi x reti berjimat!cait!

yer kwn2...klo agak2...nmpk aku bli brg byk2 ke..
sile2lah tegur suh aku saving....kekeke

tp aku bet...x dek org nak tegur aku..sbb aku akan buat muke derk lepas tuh
'
waaaaaaaa....

aku nak berjimat cermat amalan mulia!

0 comments:

 

Lorem

Ipsum

Dolor