bisness!

bisness!
earn your own money beb!

=)

Saturday, August 28, 2010

salam
aku sgt rajin menghupdate blog
nak2 bile aku rase sgt down
sangat2 down
entah knp
entah knp hari nih
aku sgt terasa tertekan
bnda yg simple
kecil
sekelumit
tp masih lg dpt rase bahang tuh mengusik hati
dari perangai kakak akunye
dari lab genetiknye
dari kehidupan aku yg mase akan dtgnye
sgt lemah aku pikirkan
ilang sudah pikiran positive aku
ilang sudah smngt aku nak idop
entah la knp
berbuai2 rase sedey nih
x dek sape thu
x la pulak aku citekan
buke cte kt manusie nih...x sesedap kite berkate2 pade Allah
sbb manusie ade kalenye menyampuk
bagi respon negative
x phm ape yg dikate
hanye Allah
hanye KAu Yang Maha Esa Allah,
u know me well enough kan?

dalam2 aku terjelepuk kat tangge blok C tuh
pikir mcm2 bnda yg dtg pd aku
x henti2 air mate kurniaan Allah nih mengalir
entah knp?
wallahualam
hai hati perempuan
benci jgk aku nak menangis nih
sbb mate bengkak
nak blk bilik pon malu
=)
but then,
aku tanye Allah
atas sbb ape Kau bg aku perasaan sedey nih Allah
sdg aku trpikir2..
bg la aku kegembiraan nih Allah utk varnishkan aku nye rase sedey
Allah MAha Mendengar
x lame lepas tuh
ade org kol aku kate 'nak nasi lemak mapley x?'
ouff
kegembiraan yg Allah bg tuh
x terjangke ianya berada dimane
cukup la sket
tp buat aku terpkir 2 3 kali
Allah dgr jugak yer akunye rintihan ni
makasih Allah
x tipo
walopon sket
nasik lemak mapley je pon
tp tuh laa satu2nye kegembiraan dikale aku sedey

malas nak huraikan knp aku emo dgn akak aku
ckp la cakap
ble kite berjanji dgn seseorg
jgn la buat janji tuh mcm sampah
blh dibuang jek bile ade org lain sudi jd pengganti
walopon aku adik
harus terime ape je
tp kdg2 terpikir
dah tibe mase nak berdikari
jgn anggap siyes pd stp janji
itu ke yg patut aku belajar?
ok la aku cite....kalau dah janji nak bli baju raye dgn aku tuh....jgn la kua pg dgn pakwe lak bli baju raye..dah aku ni? nak cmpk mane?dah janji kan?tgu punye tgu...lg 2 mgu nak raye?
x bli2 lagi baju raye aku nih sbb nak tgu die yg rupenye2 dah bli baju ..!
ok fine!
x pyh harapkan die
aku blh bli sndirik
pg la kau jalan2 dgn pakwe tuh
x pyh pk adik kau nih dah ade baju ke x
x payah pk taun nih aku ade baju ke x nak raye..ade duit ke x nak bli
tiap2 thn bli same kan?
but then,
siyes...sgt sedey
nak ckp x smpi hati
ok x pe
esk aku g kua dgn nisa
jalan2 cari baju
x jumpe x pela...
pakai jela ape yg ade
x kesah
lagipon mak aku taun nih x bg duet
x mampu pon nk bli baju raye
pakai yg lame2 pon x kesah
tgu aku kja baru aku bli
baru ade duet nak bli
ayah saket...x kja dah
income down
but then, x kesah, x pe
tgu aku kja
baru aku bg duet kt ayah

aii mate..
x blh ke ko berenti mengalirkan air?

aii hati
x blh ke ko jgn sensetif sgt

ai fifi
sudah2 la sedey

nasik lemak nanti ade..
x mau sedey
nanti x dpt mkn
sudah2

4 comments:

BiG said...

waaa...
xsgke fifi un pndi bermadah...
dri citer nsi lemak mapley uh..
cam abg jer yg menjadi deliverynye..
hehehhehe...

yaizu63! said...

yeah abg..anda lah mendelivery nye...keke

mnjadi feberet saye yer nasi lemak mapley itu..keke

BiG said...

klu ase2 nk bgtu la..
abg leh tlg belikn..
tp cam byase la..
sevungkus utk abg...
eheehheeeh....

yaizu63! said...

haha..saye suke syarat abg tuh..heh
no problem
2+2= 4 ..satu utk abg..satu utk saye
ala pat hinggit je pon..unleast abg mkn nasi lemak tuh 2 bungkus
2+2+2- 6 (??)!
ehehe...pk 2 3 kali gak la XD

 

Lorem

Ipsum

Dolor