bisness!

bisness!
earn your own money beb!

2 ; 43 am

Sunday, June 6, 2010

salam warahmatullah...
ouff beb..lame sudah x tebas lalang kt blog nih.. *dulik ape*
hehe...x berminat utk berbicara dah..fb pon layan x layan..ym apetah lg
tp sme still on9
dan aku kira2...rase2 x dop org yg akan msk blog aku dlm mase trdekat..haha
bagosssss-------blh buat luahan perasaan XD

2 3 4 hari yg lalu..result aku dah kluar----->result utk sem 4
ouff hebat fifi!
dah la x penah nak dpt decan list...x capai 3 point pon..
haduu..ape yg aku buat sepanjang sem 4 ni?!
knp result sgt teruk ni?
y ...y.... bebeh?
ya...shafifiyaz byk dose..
sem 4 nih die blh agak nape Allah x bg pointer yg tgi utk ko
bkn sbb ko x berusaha stdy...tp ko x berusaha utk elak diri2 ko dari maksiat
fifi oiiiiii
maksiat---itamkan hati----doa x makbul----ilmu susah nk masuk
dont u get it?
sedey dowh...aku lg 2 sem ade kt um
blh ke nk kekalkn cgpa itu
dan...
ble shafifiyaz nih kluar naNti...
apekah bakat yg akan dijaja pade employer ?
result?
ko pasti result ko tuh blh bg keunikan pd ko?
ouff
takutnye aku time nk cari kja nanti
bak kate tkah----kiteorg nih pharmacist..mmg dah confirm2 dpt kja
owhh...im not!aku bkn pharmacist (adekah itu brmksd aku x confirm dpt reja?)
x dekla...sme nye rezki kan
tp aku x tau lak my course nih confirm2 dpt kja
sgt menakutkan
x dekla lecturer kate begitu kpd kami?
lecturer?
ble sebut perkataan itu...terinngat kt um...teringat lak kt lab biohealth...teringat lak kt result lab+report lab...teringat lak result aku yg terukkk!!!!damn!!!!!!




aduhh fifi!!pls la..siyes wei...aku x main2 pon sem 4 ni
okla mmg ade tdo...*ok tdo byk*..mase aku abeh dgn tdo...
dan....aku x nk merungut...tp aktiviti projek pun byk jgk..tp aku xmo mengeluh..
nanti klo aku mengeluh aku akan buat sesuatu kja dgn rase neglect
ok x nak..x pe2..dah berlalu
ya Allah...aku sgt merasa dengki dgn kwn2 yg lain....
result depa bgs...sgt bgs...
dan aku blh agak pasti mereka juge rajin
me?
rajin jugak...cme....entahlah
aku dpt spot satu je..
dosa
dosa yg buat nape my result like this
TT____________________TT
sedeynyela
t klo aku msk sem 5 nanti
aku nk stdy btol2
aku dah x pegang ape2 jawatan dah
so aku blh duk diam2 kt kolej n stdy
yeah
x mau tdo byk dah
ok2...kena wat wishing list


shafifiyaz yaizu ble dah msk sem 5 nanti akan berusaha kpd diri sndiri utk:

1)stdy dgn kerap!
2)bgn pagi2...x mahu tdo lepas subuh!*kena nih fifi..itu kunci rezki(pointer pon rezki gak doh~)
3)bgn dan solat dhuha (must buat!2 rakaat je pon)---utk rezki jgk
4)sentiasa buat solat sunat hajat+taubat
5)buat witir---satu rakaat je pon...
6)stp kali ade mase gap must stdy! jgn nj berhu ha hu ha dgn depa...depa x pe..result depa cantik
7)mesti susun nota kali nih dgn baik!...stp kali abeh je lecture kena bace utk hari tuh jgk!jgn malas...fifi x blh malas..result x cantik!
8)buat lab report msti put effort ..lab mesti dpt A
9)sabtu ahad x blh bgn lewat!tiada hari yg indah tanpe buku...jadi bgn exercise
10)plss....do not compare yourself with others...x phm2 ke fifi...u will down if u still be like this..stop looking around...dont judge them..focus on u only..not them
kite bkn nk compette depa..kite nk jd sehebat depa...

aku x penah complain knp subjek nih susah...dan aku perlu berusaha kpd itu..tp tetap result x cantek..
jadi trpikir aku..perlu ke aku complain subjek mc m depa..dan ckp subjek nih susah la..susah nk score la..nih la ..tu la..*think negative*
but at last...depa tetap blh score?
keja bodoh!
ilmu yg Allah bg aku kena jage btol2 kan?
biarlah sesusah mane Allah bg ilmu itu utk dipelajari...aku x nak complain
seburuk mane pon subjek tuh ..aku tetap cari benefit die kat aku satu hari nanti
so...
ape lagi ko nk ckp fifi
result yg rendah nih...mungkin Allah simpan yg lebey baik utk ko pd mase akan dtg
kan?
oneday fifi will be proud to herself kan?
lets make this remaining holiday to gain better prepare for yourself in upcoming sem
fifi akan berjaye!x kan mngalah la pade lu beb *pointer yg rendah*
wa x mau lu berjaye mngaburi smngt wa utk dpt decan sem depan beb
lu mmg power wat wa sedey+menangis
tp lu jugak akan menngis bla wa akan dpt pointer tgi nanti beb
so baik lu duk diam dan tgk baik2 wa berjaye
sbb lu lah!sbb lu yg cibai dan rendah tuh la wa akan berjaye!!
ya Allah aku bkn x bersyukur...aku phm ape yg ko nk smpaikn..izinkan kali nih Allah...kali nih utk aku capai decan list





3 comments:

ami auni n auji said...

insyaallah.. bykkan doa yer... sorry dah bc luahan hati.. heheee..

bila baca luahan nih,.teringat kat final assgnment yg tk buat2 lg.. org lain semua dah exam dn present.. huhu.. terluah kt sini..

susah nk buang sifat malas.. tp kita kena berusaha dan mntapkan diri supaya semangat untuk berubah mnjadi mntap dan kukuh dan takkn mudah goyah...

gudluck 4 next sem

ami auni n auji said...
This comment has been removed by the author.
yaizu63! said...

ops...haha...dah x jadi rahsia sudah..by the way tq for that XD

 

Lorem

Ipsum

Dolor