bisness!

bisness!
earn your own money beb!

Tuesday, July 7, 2009



menangis aku....terkenangkan diri yang tiada semangat ini
menangis aku bila terasa ditinggalkan
menangis hati ini...entah apa sebabnya
aku tidak tahu dan mengerti...
wahai hati...
apakah puncanya?
terase keseorangan dikala kehilangan teman atau keseorangan dikala tidak dipedulikan?
wahai hati
berceritalah dengan aku...jangan kau sorokkan dariku
namun...hati tak pernah berkate2....seakan2 membagi teka teki yang perlu aku selesaikan sendiri..
bosannya bilik ni...bosannye UM ni...bosannya dikala ini
entah apa sebabnye.....
tak pernah berkelakuan begini....
selalunya akan gembira kerana akan mempelajari sesuatu yang baru kali ni
tapi entah kenapa kali ni....
sehari dua hari 3 hari
ya shafifiyaz ape yang kamu nak kali ni?
ya Allah...akuh rasa akuh telah kehilangan sesuatu utk hati ini
akuh telah kehilangan ketenangan MU ya Allah....
hilang entah ke mane ya Allah
pergi mane?pegi berjalan2 ke pasar malam ke ketenangan tuh?balik la cepat oii
x blh nk tenang ni....
aii...bukan mudah utk tenangkn hati wahai kawan
hati adalah raja bagi badan....
bukan mudah utk menundukkan hati ini....
namun...hati akan akur jika Allah katekan itu......tiupkan akuh dgn ketenangan itu ya Allah
berikan akuh secebis rasa redha itu ya Allah
mungkin akuh telah silap dalam perhitunganku
namun aku pinta padeMU ya Allah...bimbing hati ini menjadi tabah
dan apabila sampai waktunye....takdirkan akuh untuk bertindak..
wahai Allah....
satu2nye yang mendengar ketika ini...
hanya Kau memahami persuratanku...hanye Kau yang tahu tindak langkahku
wahai Allah....bibir bicaraku tidak selancar mereka...
tindak tanduk ku tidak seyakin dia
keyakinanku mudah goyah seadanya
apa yang aku ada?
utk akuh terus berjuang ya Allah?
utk kekal dijalanMu ya Allah..
akuh pinta sgt2...akuh harap sgt2...jauhkn akuh dari mereka2 yang merosakkn ku
jauhkn akuh dari lidah yg kelu tanpe namaMu
jauhkn akuh dari hati yang suram tanpa mengingati janjiMU
kerana akuh....
akuh shafifiyaz.....x tahu apa2 pada asalnya
namun Kau yang ajar ku ya Allah...
menjadi begini.....sehingga ke tahap ini....
dan jika begitu takdirku ya Allah.....yang akuh tidak tahu penghujungnya itu....
aku pinta...kekalkan akuh dijalanMu
baik dari lahiriah ku atau batiniah ku...
kerna akuh shafifiyaz...yang mahu Kau tunjukkan segala2nya utk ku...


subjek-emo


0 comments:

 

Lorem

Ipsum

Dolor